FANDOM

Maeris var Attre – nilfgaardzki żołnierz, jeden z senatorów Senatu Imperialnego, elf-czarodziej. Znajomy Geralta z Rivii, najbliższy doradca cesarzowej Cirilli Fiony Elen Riannon, słynnej cesarzowej-wiedźminki.

Charakterystyka Edytuj

Historia Edytuj

Przed 1272 rokiem Edytuj

Maeris urodził się jako jeden z członków elfiej gałęzi var Attre[1]. Matka - Sheara - była znaną w okolicy zielarką i bibliotekarką, sprzedawała książki alchemiczne oraz eliksiry. Ojciec jego - Tanhiss - był pułkownikiem w cesarskiej, a wcześniej królewskiej armii. Maeris postanowił w wieku 18 lat pójść w ślad ojca, aby jako członek regimentu łuczników konnych wziąć udział w Pierwszej Wojnie Północnej. Podczas końcowej fazy konfliktu spotkał się z rasizmem mieszkańców Królestw Północy, ale też rozwiały się jego zabobonne myśli o tym, że to prymitywni ludzie i nieludzie zagnani w getta i rezerwaty. Zauważył wysoce rozwiniętą kulturę, sztukę oraz religię, jak również widoczne olbrzymie różnice pomiędzy wieloma osobami tej samej rasy, jak na przykład bezinteresowne poczęstowanie go jabłkiem przez ludzkiego mieszczanina, który stracił dom na wojnie.

W czasie Drugiej Wojny Północnej był już zupełnie inną osobą. Ratował dzieci które miały nieszczęście znaleźć się w Cintrze podczas rzezi miasta[2], a dowódca Dywizji "Amell" był pod wrażeniem jego altruizmu. Okazało się że stracił z rąk nieludzkich rasistów w Górach Sinych jednego z synów, który wysłany został w ten region z misją badawczą na bagna na wschód od nich, gdzie żyli ostatni vranowie i bobołaki. Grupa wysłana została na Temerię, gdzie brali udział w walkach Grupy Armii "Środek". Udało im się nawet jako pierwszym wejść do Mariboru. Nie uczestniczyli jednak w bitwie pod Brenną, co najwyżej Maeris i dwójka zaufanych jego ludzi. Wtedy to stracił Franza, kompana jakiego znał od dawna. Maeris w furii ruszył na Ochotniczy Hufiec Mahakamski, ale Ci zabili jego konia, a sam prawie stracił życie kiedy Nilfgaard wycofywał się w popłochu.

Trzecia Wojna Północna Edytuj

Gdy w 1275 roku Nilfgaard, poprzez odpowiednie mahinacje rozpoczął kolejną wojnę Maeris ruszył na front wschodni. Dowodząc 13. Kompanią Kawalerzystów Miasta Złotych Wież ruszył na Rivię, stamtąd w kierunku Vengerbergu, Doliny Pontaru i Ard Carraigh. W Lyrii, Aedirn i niepodległej wówczas Dolinie Pontaru panowało takie zamieszanie iż jedynym prawdziwym oporem dla niego były oddziały rycerzy oraz partyzanci miejscy. Pewnego razu postanowił odnaleźć kogoś, kogo znał z lat międzywojennych - wuja-ambasadora. Poprosił o przeniesienie kompanii do Temerii. Dowiedział się iż Dziki Gon, który jest tajemniczym zjawiskiem grasuje na zachodnich terenach. Postanowił więc ruszyć tam, gdzie wcześniej nie chciał - do Wyzimy. Ten opowiedział mu że był u niego Geralt z Rivii poszukujący Ciri, swojej przyszywanej córki, a biologicznie następczyni tronu nilfgaardzkiego, ponieważ Fałszywa Ciri została zabita w 1273 przez skrytobójców z Zakonu Płonącej Róży, prawdopodobnie z powodu przepowiedni jaką widział Jakub de Aldersberg. Kierując 13. Kompanią wyruszył stacjonować w Velen, ale wkrótce współpracując z wywiadem cesarskim postanowił infiltrować Wolne Miasto Novigrad, jako jeden z mieszkających tam elfów, teoretycznie uchodźców, przy okazji tworząc Piątą Kolumnę, która w przyszłości miałaby zastraszyć novigradzkie władze i wymusić na nich lojalność względem cesarza Emhyra var Emreisa.

Wyposażenie Edytuj

Zdolności Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jego prababka to jedna z Aen Seidhe biorąca udział w powstaniu Aelirenn, która poddała się stwierdzając iż "to tylko walka za coś co i tak już minęło".
  • Maeris uważa Novigrad za "północną stolicę Cesarstwa".
  • Raz odważył się zagrozić Annie Henriecie za zmuszenie do zabicia wampira wyższego będącego jego znajomym.

Przypisy Edytuj

  1. Jednakże ta grupa var Attre to ludzcy kwarteroni, a więc Maeris w 1/8 jest człowiekiem.
  2. Plotka głosi jakoby wśród nich była też Cirilla, przyszła cesarzowa-wiedźminka.